Ivan Glišić – prikaz i najava izlaska knjige

Filed under: region,vesti |

Pametno oglušivši se na nepotvrđene izjave sumnjivih svjedoka, šabački autor Ivan Glišić, ovaj memorijalno-istraživački roman sazdao je iz prve ruke,  namjesto nametljivim političkim, umjetničko-subkulturološkim fragmentima života i djela kultne kontroverzne ličnosti – Satana Panonskog. Tako Čizme slobode zasigurno ne spadaju u priču koja bi čitalačkim interesom željela zasjeniti domaće bestselere. Bilo srpske, bilo hrvatske. Baš naprotiv, sama pojava omaža u spisateljskoj domeni uz ustrajnost Glišića, jednog od najvećih underground autora na prostoru bivše Jugoslavije, ovo drugo, prošireno i nadopunjeno izdanje, samo će već davno detektirane aktualne i potencijalne konzumente učiniti još povlaštenijima (nije kasno da im se i Ti pridružiš!).

U Čizmama slobode fantazmagoriju Satana Panonskog autor koristi kao pripovjedački medij projiciranja ratom omeđene alternativne generacije devedesetih godina, odnosno kao iskaz predratne kulminacije domaće punk scene i njen opstanak pod razarajućim granatama, a Satan Panonski nije samo svojim djelima  nadživljeni pjesnik, slikar ili glazbenik. On postaje sljedbenički logo beskompromisno opredijeljenih za: duhovno ispred materijalnog, istinu ispred laži, vlastito mišljenje ispred nametnutog, prijateljstvo ispred interesa; satkan karizmatičnom kraticom K.O.Z.O. – Kečerov odred za odmazdu.

Međunarodna književno-likovna suradnja na relaciji Šabac – Pula

Ivan Glišić, svoje drugo, dopunjeno izdanje legendarnog romana o potrazi za identitetom «Plastično lice» obogatio je likovnim radovima pulske slikarice Davorke Tenčić – Radočaj, članice udruge ULIKS – Pula, vizualno potkrijepivši «prizore s Jadrana», središtem zbivanja radnje ovog romana.

Davorka Tenčić – Radočaj za sobom ima deset samostalnih izložbi i petnaest skupnih. Svojim likovnim radovima sudjelovala u mnogim humanitarnim akcijama i projektima.

Ivan Glišić je i ranije ostvarivao uspješnu suradnju na ovim prostorima. Dobitnik je Zlatne lire zagrebačkog časopisa Pop expres za stihove Trenutak Sreće koju je 1969. otpjevao Dalibor Brun na muziku Rajmonda Rujića, povodom Omladinskog festivala u Subotici. Iste godine Josipa Lisac s Glišićevim tekstom i Rujićevom muzikom predstavlja bivšu Jugoslaviju na Takmičenju muzičke omladine Europe u Burgasu, te osvajaju Zlatnog Orfeja za tekst, muziku i interpretaciju. Dvije godine kasnije i drugu nagradu publike pjesmom Večer u luna parku, s Josipom Lisac na festivalu, u organizaciji časopisa Vikend u Karlovcima. Glišić i Rujić također su autori čuvene evergreen-rock balade Ulica jorgovana, kao i dvadesetak drugih pjesama, uz LP ploču Pastir kraj vatre Darka Domijana. Njihove Ždralove otpjevao je Tomislav Ivčić, a Duško Lokin Jagode na dlanu.

Ivan Glišić za sobom ima više od trideset objavljenih autorskih knjiga. Neke su objavljene i u Americi, na engleskom, u prijevodu Dejvida Stouna/David Stone, filozofa iz Baltimora.

Korice knjige «Plastično lice» upriličio je, također Puljanin, Daniel Radočaj. Prvo izdanje romana objavljeno je 1990. godine.

Daniel Radočaj